Magamról
2010. április 25. írta: meiszner.kati

Magamról

Ebben a gastroblogban az egészség és a gastronómia kapcsolatáról szerzett tapasztalataimról írok felhasználva régóta készülő könyvem kéziratát, a biokertünkben, és a vendégházunk konyháján  készült fotókkal illusztrálva.

Ahonnét származik éppen a természet ehető ajándéka és ahol régóta termesztik, ott tudják legjobban, hogyan kell elkészíteni. Így indultam el, ezen a szó szerinti utazáson. Megtanultam úgy elkészíteni az ételeket, hogy könnyen emészthetőek legyenek, ne csak addig okozzanak elégedettséget és boldogságot, amíg nem nyeltük le a falatot.
Sok összefüggést fedeztem fel egy nép konyhája és mentalitása között, ahol csupa mosolygós, kiegyensúlyozott embert láttam ott érdemes volt tanulni a konyhájukban.
Így találtam rá a főzés örömére, amely nagy lehetőség, a szeretet és az altruizmus megnyilvánítására. Megtanultam hogyan lehet a tányéron összehangolni az ízeket, színeket, és kinek milyen étel való.
Amikor kezembe került apai Nagyapám egyetemi tankönyve a gyógynövények termesztéséről, megfogalmazódott bennem a gondolat, hogy sáfrányt fogok termeszteni, ahogyan az ott le van írva. Azóta nemcsak a sáfrányt, hanem a könyvben szereplő gyógynövények legnagyobb részét termesztem ebből a gondolatból lett Cserszegtomajon az Ájurvédakert.
A Budapesti orvos-természetgyógyász rendelőt ahol 1992 óta dolgoztam felcseréltem a kerttel és a falusi élettel. Itt is tartok táplálkozási tanácsadást, főzőiskolát, és olyan kurzusokat, ahol megtanulható és megtapasztalható a gyakorlatban hogyan érjük el testi-lelki egyensúlyunkat.
Azt hiszem mindez, attól válik hitelessé, hogy arról írok, ahogyan élek és táplálkozom, és mindent a gyakorlatban adok át az érdeklődőknek.
Amikor kinézek a konyhaablakon, vagy felnézek a kerti munkák közepette boldog vagyok, hogy megadatott közelebb kerülni a természethez , és országunk egyik legszebb helyén élhetek és dolgozhatok – ezt szeretném megosztani másokkal.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://valodisafrany.blog.hu/api/trackback/id/tr931949204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rozmaringesibolya 2010.11.21. 19:23:52

Kati hol lehet elérni?
azt hiszem ismerjük egymást
" régről ".Nézz be hozzám www.rozmaringesibolya.blogspot.com
Üdv .Ibolya

Krisztina2 2011.01.16. 23:36:19

Kedves Kati!
Édesburgonya recepteket kerestem, és találtam Tőled egy hozzászólást, ahol azt írod, hogy termesztesz ilyen zöldséget. Azt szeretném megkérdezni, hogy miből szaporítod, milyen igényei vannak. Azt olvastam, hogy csak nevében burgonya, de teljesen más növényről van szó. Köszönöm a segítségedet.
Kriszti

EllaStern 2011.01.20. 21:09:12

Kedves Kati

A sparga termesztesrol szeretnelek kerdezni. Vissza kerultem a gyermekkorunk otthonaba ahol nagy kert van. Ugy gondolom mindent meg lehet tanulni es a spargabol naponta 1 kg konnyeden meg tudok enni, csupan a penztarcam allit meg ebben. Ugy gondoltam a napos oldalt ennek lehetne szanni es talan megerem mire termest hoz.
Segitesz, elmeseled tapasztalataid? Magot ultessek? vagy lehet palantat is kapni. Kerteszeteknek irt leveleim valasz nelkul maradtak es mar kozeleg a tavasz.

Segitseged elore is koszonom
Stern.Ella@gmail.com
süti beállítások módosítása