Reggeli teázás
2011. február 21. írta: meiszner.kati

Reggeli teázás

Gyakran felteszik Nekem a kérdést, és Mi mit szoktunk reggelizni?

A reggeli kialakítása teljesen az alkati adottságainktól függ, amelyet sokszor sikerül gyermekkorban elnyomni, és sokan egész életükben nem találnak vissza a helyes útra.

Amennyiben feszültek ingerültek, éhesek leszünk a reggeli hiányában, vagy megfájdul délig a fejünk, nagy valószínűséggel szükségünk van kiadós reggelire.

Ebben az esetben alakítsuk úgy az időbeosztásunkat, hogy beleférjen a reggeli elkészítése, és nyugodt körülmények közti elfogyasztása, akár egy dobozban magunkkal is vihetjük a munkahelyünkre. Ma már nagyon praktikus dobozokat lehet kapni, ha pedig esztétikai kívánalmaink is felébrednek Japánban vannak a legcsodálatosabb ételdobozok.

Emlékszem, amikor még tinegerként Édesapám munkahelyére mehettem dolgozni a nyári szünidőben. Akkor a munka mellett attól is felnőttnek éreztem magam, hogy a keresetemből megvehetem a reggelihez valót a gyártelep előtti boltban, és aztán a laborban ahol szigorú katonás rend volt, a reggeli időben elkészíthettem a szendvicset, és egy teát. Aztán később már az igazi munkám során sokat utaztam, a szállodákban mindig kényelmesen elfogyaszthattam a felszolgált kiadós reggelit. Majd az évek során azt tapasztaltam, hogy sokkal jobban érzem magam, ha délig nem eszem nehéz ételeket. Közben jött a gyümölcsreggeli divatja és így már nem kellett válaszolni arra a számomra bornírt kérdésre miért nem kérek reggelit.

Egy pohár citromos vízzel szoktam kezdeni a napot, és az évszaktól függően 9-10 óra között szoktunk teázni. Ehhez némi aszalt gyümölcsöt, dióféléket, és mézet fogyasztunk. Ahogyan elkezd érni a kora májusi cseresznye, attól kezdve egészen késő őszig,  mindig találok valamilyen gyümölcsöt a szomjúság, vagy az éhség csillapítására a kertben — ettől is olyan kedves az ott töltött idő.

A tartalmas reggelihez, ha úgy érezzük ettől lesz elég energiánk, és erőnk, már korábbi posztban megírtam a zabkása receptjét,valodisafrany.blog.hu/2011/01/22/zab#axzz1EG6uDtpG, illetve nagyszerű a teljesen szétfőzött rizskása is. Változatossá, és tartalmasabbá tehetjük aszalt gyümölcsökkel és diófélékkel.

A bejegyzés trackback címe:

https://valodisafrany.blog.hu/api/trackback/id/tr882678415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása