Lépésről lépésre a harmonikus táplálkozás felé
2010. július 18. írta: meiszner.kati

Lépésről lépésre a harmonikus táplálkozás felé



Helyesen táplálkozni - ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy megvonjuk magunktól a kedvenc ételünket. Ez leginkább egyszerűen azt jelenti, hogy ízlelőbimbóinkkal új ízeket tanítunk, korlátozzuk a mértékletesség határára néhány megszokott ételünket, elengedő időt adunk magunknak arra, hogy minden sietség nélkül együnk, és élvezzük az ételt teljes egészében, csak rá fordítva minden figyelmünket. Amennyiben nagyon szeretnénk a számunkra nem kívánatos ételekből, kövessük az alábbi szabályokat, ez segít megtartani az egyensúlyunkat.
Olyan élelmianyagokat fogyasszunk együtt melyek semlegesítik egymást, olyat mint nehéz és könnyű, nedves és száraz, melegítő, és hűtő, édes és keserű, erős és fanyar, sós és savanyú.
Például, ha a zöld levelű salátát édes melegítő olajjal öntjük le, akkor a hűtő és szárító tulajdonságát enyhítjük.
Az ízlelőbimbók állandó hyperstimulálása bizonyos ízekkel,  megszokást okoz és növekszik ezen ízek iránti követelésünk. Bizonyára ismert az a helyzet, amikor egy csipet só helyet már kettőt akarunk, és két kanálka cukor helyett - hármat. Viszont pontosan ugyanígy tudjuk megtanítani saját érzéseinket kevesebbel is megelégedni. Az egyetlen különbség, hogy a második esetben tudatos fegyelemre van szükség.
Próbáljunk meg például minden reggel a kenyérre fél kanállal kevesebb vajat kenni, mint előtte. A hét végére az adag már egész evőkanálnyival csökken. - és észre sem vettük hogyan történhetett meg ez a dolog. Ezt a módszert alkalmazzuk minden étellel, amelyet már nem tartunk szükségesnek: minden nap egy szelettel kevesebb sajtot, szalámit teszünk a kenyerünkre, egy kicsit kevesebb sót a krumplipürébe. Kipróbálhatjuk ezt a módszert az ebéd egészére például, csökkentsük a szokásos húsadagot 50 g-al és kompenzáljuk a különbséget nagyobb adag körettel, és zöldséggel.
Amennyiben minden nap ily módon fogja csökkenteni a nemkívánatos ételek mennyiségét, akkor végül eléri a helyes egyensúlyt táplálkozásában, nem érezve eközben, semmilyen megvonást. A tudatos táplálkozás más módszereivel összhangban ez a technika nagyon megfelel mindazoknak, akik igyekeznek csökkenteni a zsír vagy húsfogyasztásukat, stb. Ez a módszer megtanít élvezni bármely étel legkisebb morzsáját.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://valodisafrany.blog.hu/api/trackback/id/tr812159735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.