Finomliszt vagy teljeskiőrlésű liszt?
2011. június 12. írta: meiszner.kati

Finomliszt vagy teljeskiőrlésű liszt?

Minekutána az egészséget a konyhában alakítjuk, így a gasztronómia a sütés-főzés, a szeretet és az odaadás megnyilvánulásának egyik legnagyszerűbb lehetősége.


NÉZZÜK MEG EGY KICSIT MÉLYEBBEN MILYEN KÖVETKEZMÉNYEI LETTEK AZ IPARILAG MEGMUNKÁLT FEHÉR LISZT FOGYASZTÁSÁNAK.


Először úgy tűnik, hogy a növényi táplálkozás esetében nehéz ellátni a szervezetünket a szükséges B vitaminokkal. Elmondom hogyan sikerült nekem boldogulni ezzel a feladattal.
Már évek óta nem tartok itthon iparilag előállított fehér lisztet, csak fehérítetlen bio lisztet, és teljekiőrlésű frissen őrölt lisztet használok melyet a finomabb süteményekhez 2-3 szor átszitálok. Ennek a lisztnek az íze sokkal finomabb. Ebből a frissen őrölt lisztből készítem, búzacsírával, és különböző más gabonákkal keverve a kenyeret, és lepényeket.


A kenyérsütés egy olyan alkotó folyamat, amely örömet szerez minden sütni-főzni szerető embernek.


Hogyan normalizáljuk a vér koleszterin szintjét?


Három B vitamin – holin, inozitol, és a B6 vesznek részt a vér koleszterin szintjének normalizálásában. Amennyiben akár egyik hiányzik szervezetünkben a koleszterin szint, megemelkedik, és amint tudjuk ez az egyik alapvető oka a szív és érrendszeri megbetegedéseknek. A koleszterin probléma ugyanakkor kezdődött, amikor a gabonafélék ipari megmunkálása. A teljesértékű táplálkozás esetén könnyen eljut a koleszterin a szövetekbe, ahol rendeltetésszerűen felhasználjuk. Amikor nem elegendő tápanyag kerül a szervezetbe, a koleszterin a vérben marad, mert nagy cseppjei révén nehezen tudnak átjutni az érfalon, lerakódásuk pedig érelmeszesedést okoz. Már 1-7 éves gyermekeknél is általános jelenség lehet az érelmeszesedés. Szerencsére, ha megváltoztatjuk táplálkozásunkat a koleszterin szemcsék aprókká, válnak, és az erek megtisztulnak. Néha ezt a folyamatot kívülről is megfigyelhetjük, nyomon követve a szem körüli sárga zsírlerakódás néhány hónap alatti fokozatos, eltűnését.


Több kardiológus úgy tartja, hogy a szívbetegségek magas halálozási arányának oka a koronáriás erek trombózisa, melynek hátterében sokszor E vitaminhiány áll. És ha megnézzük a statisztikákat megint csak 1910 előtt alig volt koszorúér trombózis, amikor is elkezdték a gabonatisztító módszerek bevezetését, és ezzel többek között az E vitamint is eltávolítani. Ehhez még hozzáadódik, hogy ugyanezen gabonahántoláskor elvesznek olyan fontos nyomelemek, mint a Magnézium és a Kálium.
A szívbetegségeket különböző patogenetikus tényezők összessége idézi elő, viszont a Mg és K hiány a miokardium sejtjeiben fő okozója a fiatal aktív stresszes életmódot folytató emberek hirtelen halálozásának.


AKI ELKEZD TELJESÉRTÉKŰEN TÁPLÁLKOZNI egy kis idő elteltével felfedezi, hogy kétszer annyi ereje lett. Egy orvos nemrégen elmondta nekem, hogy szinte minden nő betege fáradtságra, túlterheltségre panaszkodik, és ez ő szerinte attól van, hogy nincs mivel foglalkozniuk, vagyis egyszerűen unatkoznak. Én azt hiszem ez nem így van. Éppen a krónikus fáradtságtól nem tudnak az emberek érdekesen élni, és unalom lesz úrrá rajtuk. Az egészséges embernek rengeteg ereje van, amit felhasználhat. Ami lehet kertészkedés, kirándulás, sport tenisz, úszás, futás kerékpározás, jóga, zene, könyvek, színház, jótékony tevékenység, templomi munka, és sok minden más.


Az alapvető egészséges főzési technikák vagy technológiák elsajátításával biztos nem lesz rágós a hús és száraz a hal, a zöldségek, amelyek kikerülnek a kezünk alól, még finomabbak, a desszertek pedig hasznosabbak. Megismerkedhetnek a rengeteg fűszernövénnyel és egy csodálatos illatos világ tárul ki előttünk. Elkezdjük felkutatni hol is lehet teljes kiőrlésű lisztet kapni, és az újabb mobiltelefon helyett gabonamalmot, meg pelyhesítőt szeretnénk venni. Megpróbálunk otthon kenyeret sütni, és annak a csodálatos illatát gyermekeink soha sem felejtik el. Ez az OTTHON ILLATA. Lehet, hogy valamelyik családtagunknak annyira megtetszik a kenyérsütés, hogy magára vállalja ezt a Szent feladatot.


Az-az ember, amelyik megtanul helyesen főzni családja egészségének letéteményese.


Aztán megtaníthatjuk rokonainkat, barátainkat, is kenyeret sütni, házi kefirt és joghurtot készíteni, finom kásákat főzni, margarin nélküli süteményt sütni, úgy hogy először megkóstoltatjuk velük  az így készített ételeket, és ezzel tudunk legkönnyebben kedvet csinálni hozzájuk.. Alapozzuk meg a boldog jövőt saját és gyermekeink egészségét.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://valodisafrany.blog.hu/api/trackback/id/tr322979179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.