Melyiket válasszam?
2013. május 16. írta: meiszner.kati

Melyiket válasszam?

étrendkis01.jpgétrendkis02.jpg

Figyelmesen megtekintve a képeket a saláta és a zöldséges ragu azonos az egyiken újburgonya a másikon pácolt lazac mellett. Biztosan sokan fogyasztanák együtt az egészet pedig külön- külön is igen tartalmas és laktató ételek.

Igazán nem nehéz a szétválasztó étrend szerint táplálkozni ilyen finom saláták és egy fenséges halszelet társaságában. Ez az egészséges táplálkozás  legegyszerűbb módja, ha nem keverjük egy étkezésen belül a  gabonaféléket és az állati fehérjéket. Az aranyszabály, melyet betartva nem terheljük túl szervezetünket, A vörös húsú halak mint a lazac gazdag omega3 olaj források. A fehér húsú halak segítik a testnedvek egyenletes eloszlását, és a citrusfélék levében történő pácolás pedig nem csak az ízeket gazdagítja, hanem ,segít szervezetünknek a halhús  lebontásában. Persze esszük mindezt finomítatlan növényi ételek kíséretében, ez azért fontos mert az ásványi anyagok nem tudnak érvényesülni fontos az a változatos összetétel ahogyan egy növényben, a gabonákban előfordulnak.gy a szelén a magnézium a kalcium, az E és D vitaminok egymással megfelelő kölcsönhatásban működnek megfelelően. Ezért is veszélyes a táplálékkiegészítők esztelen alkalmazása.

Mindezt a piacokon megjelenő új káposzta, sárgarépa, burgonya ihlette. Igaz ezek a termények még nem szabad földben teremnek de egy egy közülük változatosságot hoz étrendünkbe. A hozzájuk adott fűszernövények már teljes értékűek és a kertből vannak.

Káposzta saláta

2 adaghoz

egy negyed újkáposzta

egy sárgarépa

2 szál újhagyma

egy csokor kapor

egy evőkanál almaecet

egy evőkanál hidegen sajtolt napraforgó olaj

só, bors, lehet kis cukor ízlés szerint

A káposztát vékony szeletekre vágjuk, a sárgarépát lereszeljük, és besózzuk őket.

A hagymát és a kaprot összevágjuk. a zöldségek levét kinyomkodjuk, És minden hozzávalót jól összekeverünk. Kézzel!! Így megtörve átgyúrva könnyebben emészthetőek a nyers ételek. Az olaj és az ecet jól bevonja a zöldségek felületét, ettől még finomabb lesz a saláta.

Kapros-petrezselymes-vajas újburgonya

Ez az egyik legegyszerűbben elkészíthető étel. A megtisztított újkrumplit vízben megfőzzük, itt félbevágtam őket.Leszűrjük,és a megolvasztott vajon megforgatjuk,majd a sok zöldbe is beleforgatjuk.

Zellerszár-spárgatök-paradicsom ragu

2 adaghoz

egy fejes újhagyma összevágva

egy kis spárgatök (tényleg nagyon kicsi) kis kockákra vágva

egy szál angol zeller azaz szárzeller kis kockákra vágva

5-6 kis paradicsom kis kockákra vágva

egy csokor zeller zöldje összevágva

egy kanál olíva olaj

só,bors

Egyszerre kezdjük párolni az összetevőket, kivéve a paradicsomot. Ez azt jelenti a hagymát sem sütjük meg előre. Amikor félig megpuhultak a zöldségek, vagyis még kicsit roppanósak, hozzáadjuk a paradicsomot, sózzuk, borsozzuk,és már csak éppen átmelegítjük, hogy a paradicsomkockák szét ne főjenek.

A bejegyzés trackback címe:

https://valodisafrany.blog.hu/api/trackback/id/tr345302623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása