Karamellizált banános palacsinta
2016. március 11. írta: meiszner.kati

Karamellizált banános palacsinta

A puha és lágy palacsintatészta titka hogy joghurttal készül. 

Varázsszavak — a gyorsan és könnyen elkészíthető, és a lényeg hogy ettől még fantasztikusan finom  desszertet készítünk, mellyel bárkit elvarázsolhatunk egy tea kíséretében.

Az évszaktól függően választjuk meg a gyümölcsöket. Tavasszal az eper, málna és más bogyósok, nyáron a sárgabarack, őszibarack, füge, nektarin, körte, szilva, télen banán, narancs, ananász, és lehet bármikor az egész évben tárolható alma fahéjjal és vaníliával ízesítve.

 


A desszert egyszerűsége miatt különösen fontosak a jó minőségű alapanyagok.

Amikor megkóstolják nálam a vendégek ezt a palacsintát leginkább az „életemben nem ettem ilyen finomat” vélemény szokott elhangzani, pedig biztos mindenki rengeteg palacsintát megevett már előtte.


Akkor sorban felfedjük a lágy, puha, és gyorsan elkészíthető palacsinta titkait:
Először: nem tejet, hanem joghurtot használok hozzá.
Másodszor: ha teszek bele, felverem a tojásokat.
Harmadszor: durum lisztből készítem.
Negyedszer: vajban sütöm ki, de csak annyiban, hogy ne legyen nehéz tőle a tészta.
Ötödször: öntöttvas palacsintasütőben sütöm.


Személyenként két palacsintát szoktam feltálalni, (Vigyázat nagyon tartalmas!) ehhez kell:
1 tojás
4 evőkanál joghurt
2 púpozott evőkanál durum liszt
annyi víz, hogy közepesen sűrű tésztát kapjunk

1.  A palacsintatészta elkészítése
A tojást egy kézi habverővel könnyedén felverjük, belekeverjük a joghurtot, de már finoman. majd a lisztet, és simára keverjük.


Az egyetlen időigényes szakasz következik —  a bekevert tésztát húsz percet, egy ruhával letakarva állni hagyjuk. 

2.  Amíg pihen a palacsintatészta, elkészítjük a karamellizált gyümölcsöt


Hozzávalók 2 palacsintához:

1 banán karikákra vágva

1 evőkanál finomítatlan nádcukor

bio citrom, vagy lime lereszelt héja és leve


A megolvasztott vajban közepesen barnára karamellizáljuk a cukrot,és ahogyan megéreztük a kellemes sült cukor illatot belekeverjük a gyümölcsöket. Amikor megpuhultak, hagyjuk hűlni. Ha sok lé marad akkor azt leszűrjük, besűrítjük , és ezzel a sziruppal leöntjük tálaláskor a palacsintákat, vagy külön mártásos tálkában adjuk fel


A palacsintákat vajjal kikent palacsintasütőben kisütjük, mindegyik egy negyedére halmozzuk a langyos karamellizált banánt, négybe hajtjuk, avagy háromszögre, és mentalevelekkel díszítve tálaljuk.

Sűrű joghurtot, felvert tejszínt, kaymakot tehetünk mellé.

Tökéletesen kiegészíti a desszertet a rászórt, pirított mandula.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://valodisafrany.blog.hu/api/trackback/id/tr558464798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

inebhedj - szerintem 2016.03.11. 19:46:34

Én kb 50 db-ra 600 gr fehér lisztet, 2 tojást, 9 dl tejet, 6 dl szódát, csipetnyi sót, 2 óra pihentetést, ~100 éves palacsintasütőt, kikenéséhez kacsazsírt használok.

meiszner.kati 2016.03.11. 20:27:17

@inebhedj - szerintem: A bejáratott palacsintasütőkben készíthetők a legjobb palacsinták. Magukban hordozzák több generáció emlékét ez az egyik titok - gondolom. Az ilyen tárgyakat lehet igazán szeretni.

Helyszíni zsemle 2016.03.11. 21:43:50

Azt hittem, hogy a palacsinta sutesere lesz valami otlet, amivel konnyen gyorsan lehet sutni azokat.
Pofatlansag, hogy meg senki nem szerkesztett, egy olcso automata palacsintasuto gepet.

meiszner.kati 2016.03.11. 21:56:23

@Helyszíni zsemle: Ezt még tényleg nem találták ki. A palacsintasütés egy vidám foglalatosság, különösen ha körbeülnek és sorban várják a következő megsült palacsintát. Így észre se vesszük milyen sokat kisütöttünk belőle. Ez benne a nagyszerű!

inebhedj - szerintem 2016.03.11. 21:57:17

@meiszner.kati:

+1

Azt szoktam mondani, hogy többet ér, mint a tömege aranyban. :)

Robiekin · http://megfizethetetlenegeszseg.blogspot.hu/ 2016.03.11. 21:57:47

@inebhedj - szerintem: Engem egy "balatoni" alaprecept érdekelne.
Talán 500 g liszt, 12,5 dl szóda, só, pici olaj?
Pihentetés, 100 éves sütő ok, kacsazsír nem:(

Black Hole 2016.03.12. 09:52:40

@Robiekin: próbáld ki ezt:
12 deka liszt
Csipet só
1 kiskanál cukor
1 tojás
3 evőkanál olaj
3 deci szóda
Kenéshez olaj.
Nagy palacsinta zabáló vagyok, és azért ennyi az adag, hogy ne tudjam magam halálra enni. Ebből kb 14 db lesz, persze ez függ a sütő méretétől. Ez nem ragad le sütés közben, és jó vékony lesz, meg kellemesen lágy állagú, guszta színű. Hetente kb kétszer sütök, szóval bejáratott recept.

gigabursch 2016.03.12. 13:50:52

Másképp csinálja édesanyám, mint a nejem.
Mind a kettő finom.

Nejem jó 10 éve egy Tefal palacsintasütőt használ (izmosabb helyzetben kettőt :-) ), Anyu kb bármit a fadeszka kivételével.

Ennyi.

Még valami: A liszt.
Nekem már csinált graham liszttel, durum liszttel, stb, stb.
Mindegyik jó volt.

Ha csak lehet, rendes tehéntejjel csinálja, egyszer csinálta kecsketejjel is.
Az is jó volt.

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2016.03.12. 13:51:42

@inebhedj - szerintem: Teljesen tisztességes palacsintatészta:)
Én is öreg palasintasütőt használok, de már "csináltam" is újból régit a gyerekeimnek. A beavatás nagy füsttel jár, de megéri. Szigorúan disznózsírral avatom be. Öntöttvas palasintasütő nekem nagyon nehéz, azzal nem tudom dobálni a palacsintát.
Javaslom próbáld meg egyszer ghí-vel sütni kacsazsír helyett. Én már teljesen átálltam rá.

Vili Doli 2016.03.12. 13:57:58

Én azt szeretem, ha vastag és kemény.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.03.12. 13:58:34

@Helyszíni zsemle:

Automata palacsintasütőt kb. akkor láttam először, amikor a Nagy Csúti Nemzetmentő az első órákat vette a kommunista akadémián. A rendszer azóta sem változott, csak a Párttitkárok cserélgették egymást, és a palacsintasütő gépek is ugyanolyanok mint rég.

inebhedj - szerintem 2016.03.12. 13:59:04

@Robiekin:

Ízlések, egészség és pofonok, én (oliva)olajat szinte kizárólag salátákhoz, részben, mert a zsír alájátszik az ételnek, míg az olaj ráhasal és betakarja, részben mert pl a húsokkal, vagy krumplival időben, égéstűrésben, és ízben inkompatibilis, részben mert szvsz büdös, és a bélbolyhok sem kedvelik.

Szóval magam részéről kacsazsír, libazsír, vaj, vaddisznózsír, mangalicazsír, de ki, mi szeret, én a csirkemellet se eszem meg, ha pár órát nem ázott tejben felhasználás előtt. :)

meiszner.kati 2016.03.12. 15:17:26

@Robiekin: ilyen volt a nagymamám receptje is, nagyon szerettem. Nekem sokféle receptem van, melyekből az alkalomtól függően választok.
"Balatoni" palacsintával sajnos nem szolgálhatok, egy halas változatot tudnék elképzelni ha lehetne balatoni halat venni .... és akkor azt joggal nevezhetnénk balatoninak.

meiszner.kati 2016.03.12. 15:24:00

@A megvalósult amerikai ólom..: Mindenféle lisztből lehet palacsintát sütni, a sima búzalisztből, rizs és hajdina vagy akár árpalisztből. A kiválasztott lisztfajta fogja meghatározni az adott palacsinta jellegét. A többi hozzávaló értelemszerűen ugyanaz (tojás, vagy nélküle, víz (szódavíz) , vagy tej, kis só. Valamilyen zsiradék a sütéshez, - mindig vajat, vagy ghít szoktam használni,

Korvett5 2016.03.12. 18:36:37

Valaki mondja meg, mi az a ghit ? Sok internetes receptet böngészek, sokat ki is próbálok, de ezzel még nem találkoztam. Nagyon elmaradott vagyok ? Flambírozott gyümölcsökkel szoktam palacsintát tölteni, a karamellizáltat is kipróbálom.

Robiekin · http://megfizethetetlenegeszseg.blogspot.hu/ 2016.03.13. 19:44:09

@meiszner.kati: Láttam Balatonon éttermek előtt táblán: balatoni heck, persze :) volt mögötte, nagyot nevettem. Balatoni palacsinta nekem azt jelenti kispórolni mindent oszt mégis jó:)
Kis befektetés nagy haszon:)

meiszner.kati 2016.03.13. 19:52:37

@Robiekin: gondolom ez a lesújtó vélemény a strandokon árult palacsintára vonatkozik.

Robiekin · http://megfizethetetlenegeszseg.blogspot.hu/ 2016.03.14. 18:38:13

@meiszner.kati: Én bírtam a strandokon a palacsintát, pedig az se tejet se tojást nem látott:) (szerintem a szódát még belenyomták az alapanyag költségbe :) )

Korvett5 2016.03.14. 18:38:27

@meiszner.kati: Köszönöm szépen.
Már is érzem az illatát, gyerekkoromban sokat köpültem vajat, és Édesanyám így tartósította, mert a "kézi köpüléssel " készült vajból nehéz volt az írót kimosni, a vizet eltávolítani és hamar megavasodott. Nem volt csak valódi jégszekrényünk. Nincs új a nap alatt, nem az indiai konyha találmánya, magyar neve kisütött vaj.

Robiekin · http://megfizethetetlenegeszseg.blogspot.hu/ 2016.03.14. 18:41:34

@Black Hole: tojás nélkül is jó lesz, biztosan. De persze köszönöm!!!
süti beállítások módosítása