Hidegen füstölt lazacpisztráng sütőben sütve
2013. január 14. írta: meiszner.kati

Hidegen füstölt lazacpisztráng sütőben sütve

lazachidegen pácoltkis02.jpg

A  sütőben való sütés   ideális választás a tengeri halak elkészítéséhez. Lévén a tengerek messzesége, a friss halak és a fagyasztott közti helyet foglalják el a hidegen füstölt, és pácolt halak.

lazackis002.jpg

A gravlax megsütve igen intenzíven emeli ki a lazacfélék ízét. Ilyenkor nem kell megszabadulni a hal bőrétől, hiszen megsülve minden ellenállás nélkül egy lapáttal csak leemeljük róla  a halszeleteket.  Sokan a vendégek közül szívesen eszik meg a ropogósra sült  bőrt, ezért, sütés előtt nem árt megválni a pikkelyektől. Amennyiben egy halfilével van dolgunk, már csak a fűszerezés van hátra, és meglocsolni citrommal, és olíva olajjal. majd egy sütőpapírral bélelt üveg, vagy agyagtálban behelyezzük a 220 fokosra előmelegített sütőbe. A sütési időt a hal vastagsága határozza meg. Ezt a módszert egy tengerparti étteremben tanultam. Amikor először egyedül maradtam a konyhán, a halakkal és ezzel az instrukcióval. Semmit sem tudsz elrontani, ha  10 perc sütési időt számolsz a hal minden 2,5 cm-re, a legvastagabb részen mérve. Ez a számítás alkalmazható az egész hal, a szelet, és a filé esetében egyaránt. Ott álltam körző és vonalzó nélkül, de egyszerűen megoldódott a helyzet és minden hal tökéletesen átsült ezzel a módszerrel. Azt mondanom sem kell hogy a hal szurkálása különböző hegyes tárgyakkal, mint kés, fogpiszkáló, bambuszpálca, egyenesen barbárság, hiszen kifolyik a belső nedvesség, amitől egy száraz tapló lehet a halunkból, ugyanúgy mint túlsütés esetében.

A fűszerezés lehet enyhe, csak bors és citromlé, de használhatunk, őrölt koriandert, kurkumát, szétnyomott fokhagymát, gyömbért, akár vastag rétegben beborítva a halat.

A házi halpácolásról és a gravlax készítési módjáról itt írtam korábban.

A bejegyzés trackback címe:

https://valodisafrany.blog.hu/api/trackback/id/tr905016664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attilajukkaja 2017.01.22. 19:52:42

Én úgy tudtam, hogy a gravlax nem a füstölt, hanem a sóban-cukorban pácolt lazac. Rosszul tudtam?

meiszner.kati 2017.01.22. 22:56:26

@Attilajukkaja: a cím helyesen pácolt lazacpisztráng lenne.és a A házi halpácolásról és a gravlax készítési módjáról már itt írtam korábban.
süti beállítások módosítása